ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР ПРИ ВИКЛАДАННІ ОСВІТНЬОЇ КОМПОНЕНТИ «МІКРОБІОЛОГІЯ»

  • T.V. Derevianko Полтавський державний медичний університет
  • I.N. Zvyagolska Полтавський державний медичний університет
  • V.P. Polyanska Полтавський державний медичний університет
Ключові слова: професійна компетентність, медична сестра, бакалавр сестринської справи, мікробіологія.

Анотація

Нині відмічається тенденція щодо постійного зростання ролі медичної сестри в системі надання медичних послуг. Проблема формування їх професійної компетентності перебуває у полі зору багатьох навчальних дисциплін, в тому числі й мікробіології, яка є обов’язковою освітньою компонентою формування професійних компетентностей медичних сестер. Тому, метою статті було розкрити особливості формування професійних компетентностей майбутніх медичних сестер у процесі вивчення навчальної дисципліни «Мікробіологія». Відповідно до вимог освітньо-професійної програми «Сестринська справа» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 223 Медсестринство галузі знань 22 Охорона здоров’я навчальна дисципліна «Мікробіологія» вивчається здобувачами освіти в другому семестрі першого року навчання. З метою реалізації компетентнісного підходу розроблено та створено навчально-методичне забезпечення підготовки фахівців зі спеціальності «Медсестринство», постійно впроваджуються новітні технології викладу матеріалу, засвоєння знань, мотивації та активізації навчальної діяльності здобувачів освіти, удосконалюються форми і методи навчального процесу. Таким чином, навчальна дисципліна «Мікробіологія» спрямована та забезпечує професійну підготовку майбутніх висококваліфікованих фахівців сестринської справи, які оволодівають глибокими теоретичними знаннями та практичними вміннями й навичками, необхідних для їх професійної самореалізації.

Посилання

1. Khomenko KP. Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh likariv [Formation of professional competence of future physicians]. Humanitarnyy visnyk Pereyaslav-Khmelʹnytsʹkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. Hryhoriya Skovorody. 2015; dod.1 do Vyp.36, II(62):321–330 (Ukrainіаn).

2. Malanchuk LM, Lisina OV, Malanchuk SL, et al. Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti medychnoyi sestry z pytanʹ pidhotovky podruzhnikh par do partnersʹkykh polohiv [Formation of professional nurses competences in preparing married couples for the partner childbirth]. Медсестринство. 2021;3:27–29 (Ukrainіаn).

3. Lytvynova AE. Formuvannya kompetentnosti medychnykh sester [Management of the process of formation of communicative competence of nursing personnel]. Medsestrynstvo. 2017;4:16–18 (Ukrainіаn).

4. Lukashchuk IM. Osoblyvosti pidhotovky maybutnikh medychnykh sester na osnovi mizhpredmetnykh zvʺyazkiv pry vyvchenni khimiko-biolohichnykh dystsyplin Features of Preparing [Future Nurses on the Base of Interdisciplinary Connections in Teaching Chemical and Biological Disciplines]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalʹnoosvitniy shkolakh. 2015;40(93):200–208 (Ukrainіаn).

5. Osvitnʹo-profesiyna prohrama Sestrynsʹka sprava pershoho (bakalavrsʹkoho) rivnya vyshchoyi osvity za spetsialʹnistyu 223 Medsestrynstvo haluzi znanʹ 22 Okhorona zdorovʺya osvitnʹoyi kvalifikatsiyi bakalavr medsestrynstva [Internet]. PDMU; 2021;33s. Available from: https://www.pdmu.edu.ua/n-process/department-npr/opp/jun-bakalavr/opp-sestrinska-sprava-department-npr-oppjun-bakalavr-duvg

6. Zvyaholʹsʹka IM, Derevʺyanko TV, Lobanʹ HA. Metodychni aspekty vykladannya navchalʹnoyi dystsypliny «Mikrobiolohiya z profilaktykoyu infektsiy» dlya maybutnikh fakhivtsiv-paramedykiv [Methodological aspects of teaching the discipline «Microbiology with infection prevention» for future specialists-paramedics]. Medychna osvita. 2021;2 (dodatok):30–35 (Ukrainіаn).

7. Derevʺyanko TV, Zvyaholʹsʹka IM. Formuvannya osobystosti maybutnʹoho likarya v konteksti pozaaudytornoyi roboty na kafedri mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi: dosvid i perspektyvy [Formation of the personality of a future doctor through extracurricular activities at the department of microbiology, virology and immunology: experience and perspectives]. Medychna osvita. 2020;1:5–10 (Ukrainіаn).

8. Zvyaholʹsʹka IM, Polyansʹka VP, Derevʺyanko TV. Shlyakhy pidvyshchennya navchalʹno-piznavalʹnoyi diyalʹnosti studentiv pry vyvchenni dystsypliny «Mikrobiolohiya, virusolohiya ta imunolohiya» u vyshchomu medychnomu zakladi [Ways of increase of educational-cognitive activity of students at the study of discipline «Microbiology, virology and immunology»]. Aktualʹni pytannya linhvistyky, profesiynoyi linhvodydaktyky, psykholohiyi i pedahohiky vyshchoyi shkoly: materialy IU Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. Poltava; 2019. р.125-130 (Ukrainіаn).

9. Derevianko TV, Zviaholska, IM. Motyvatsiya yak chynnyk uspishnoho formuvannya navchalʹnoyi diyalnosti zdobuvachiv medychnoyi osvity v umovakh modernizovanoho osvitnioho seredovyshcha kafedry mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi [Motivation as a factor of successful formation of educational activity of medical education seekers in the conditions of modernized educational environment of the department of microbiology, virology and immunology]. Metodyka navchannya pryrodnychykh dystsyplin u seredniy ta vyshchiy shkoli (XXVIII Karyshynski chytannya): materialy Mizhnarodnoyi naukovopraktychnshchyi konferentsiyi. Poltava, 27-28 travnya 2021 g.; Poltava: PNPU; 2021. р.130–131 (Ukrainіаn).
Опубліковано
2022-04-20
Як цитувати
Derevianko, T., Zvyagolska, I., & Polyanska, V. (2022). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР ПРИ ВИКЛАДАННІ ОСВІТНЬОЇ КОМПОНЕНТИ «МІКРОБІОЛОГІЯ». Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 22(1), 153-157. https://doi.org/10.31718/2077-1096.22.1.153
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ