ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК ОСНОВА МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ

  • T.G. Shekhovtseva Запорізький державний медичний університет
  • M.О. Dolinna Запорізький державний медичний університет
Ключові слова: вища освіта, інтерактивне навчання, мотивація.

Анотація

Сучасні тенденції розвитку системи освіти України передбачають перегляд організації навчального процесу: від трансляції студентам готових знань до створення умов для діалогу і активної взаємодії. Одним із напрямків розвитку педагогічного процесу є інтерактивне навчання. Натепер невирішеною проблемою залишається зниження мотивації студентів. Тому актуальним питанням залишається удосконалення методів навчання, що є завданням професорсько-викладацького колективу. Мета: оцінка застосування інтерактивного навчання як методу мотивації студентів до навчання. Матеріал та методи дослідження. Об’єктом дослідження були студенти Запорізького державного медичного університету. Основні методи: теоретичний аналіз науково-методичної літератури та власний досвід застосування інтерактивного навчання. Результати та їх обговорення. Створення та впровадження в освітній процес інтерактивного навчання з різних дисциплін використовується в Запорізькому державному медичному університеті. Це дає можливість педагогічного впливу, який спонукає учнів до розумової активності, до прояву творчого, дослідницького підходу і пошуку нових ідей для вирішення різних завдань навчальної та науково-дослідницької діяльності. Основною метою проведення інтерактивної лекції та практичного заняття є не тільки донесення інформації, а і активне її засвоєння студентами. На нашу думку, введення ряду інтерактивних прийомів при проведенні практичного заняття активізує індивідуальну і/або групову роботи студентів. Таким чином, впровадження інтерактивних лекцій і практичних занять є перспективним напрямком навчання, їх використання підвищує якість освіти за рахунок таких переваг як ефективність, гнучкість, модульність, що відповідає вимогам сучасної концепції вищої освіти. Висновок: впровадження інтерактивних методів навчання у освітній процес дає можливість урізноманітнити заняття з різних дисципліни, створити комфортні умови для навчання, що є основою формування мотивації до активізації педагогічного процесу та робить цю модель зажаданою як для студентів так і для викладачів.

Посилання

1. Kulishov S, Tretyak N, Pry`xod`ko N. Kejs- ta fraktal`ni texnologiyi yak zasib pokrashhennya yakosti navchannya vnutrishnij medy`cy`ni, kreaty`vnomu klinichnomu my`slennyu [Case and fractal technologies as a way to improving the quality of internal medicine, creative clinical thinking] : New information technologies in education for all: Models and Infrastructures: рroceedings of the Seventh International Conference, Kiev; 27-28 novem. 2012. p. 268-271. (Ukrainian).
2. Kulishov SK, Kudrya IP, Tretyak NG. Interakty`vne navchannya vnutrishn`oyi medy`cy`ny` yak texnologiya vklyuchennya studentiv v upravlinnya navchal`ny`m procesom [Interactive study of internal medicine as a technology for incorporating students into the management of the learning process] : Suchasni texnologiyi upravlinnya navchal`ny`m procesom u vy`shhy`x medy`chny`x navchal`ny`x zakladax : mater.navch. - nauk. konf. z mizhn. uchastyu, Poltava; 2014. p. 114-115. (Ukrainian).
3. Kudrya IP, Kulishov SK. Formuvannya profesijnoyi osoby`stosti likarya cherez zastosuvannya v navchanni pry`ncy`piv vnutrishn`oyi medy`cy`ny`, informaty`ky`, nelinijnoyi matematy`ky` [Formation of the professional personality of the doctor through application in the study of the principles of internal medicine, computer science, nonlinear mathematics] : Yevropejs`ky`j vy`bir - nevid'yemna skladova rozvy`tku vy`shhoyi medy`chnoyi osvity` Ukrayiny`: materialy` navchal.-metod. konf., Poltava; 23 travn. 2013. p. 101-102. (Ukrainian).
4. Sy`dorova AI, Pavlenko SA, Pavlenkova OV. Samoosvita studenta yak faktor pidgotovky` specialista v suchasny`x umovax [Self-education of a student as a factor in training a specialist in modern conditions] : Materialy` naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Udoskonalennya yakosti pidgotovky` likariv u suchasny`x umovax», Poltava; 2016. p. 190-191. (Ukrainian).
5. Koroty`ch NM. Samostijna robota studentiv yak faktor pidgotovky` specialista v umovax kredy`tno-modul`noyi sy`stemy` navchannya [Independent work of students as a factor in training a specialist in terms of credit-module study system] : Svit medy`cy`ny` ta biologiyi. 2017;1(59):219-222. (Ukrainian).
6. Lary`na EA. Dy`namy`cheskaya model` struktury moty`vacy`onnoj sfery ly`chnosty` studentov [Dynamic model of the motivational sphere structure of the student's identity] : Y`nnovacy`y` v obrazovany`y`. 2009;9:25-34. (Russian).
7. Sologor IM, Belyayeva OM. Faktory` vply`vu na efekty`vnist` samostijnoyi roboty` studentiv [Factors influencing the efficiency of independent work of students] : Materialy` naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi «Internacionalizaciya vy`shhoyi medy`chnoyi osvity`», Poltava. 2013. p. 203-205. (Ukrainian).
Опубліковано
2019-04-26
Як цитувати
Shekhovtseva, T., & Dolinna, M. (2019). ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК ОСНОВА МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 19(1), 105-108. https://doi.org/10.31718/2077-1096.19.1.105
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ