ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ У ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ НА ЕТАПІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

  • A. I. Padalka Ukrainian Medical Stomatological Academy, Poltava
  • V. G. Kostenko Ukrainian Medical Stomatological Academy, Poltava
  • O. V. Sheshukova Ukrainian Medical Stomatological Academy, Poltava
Ключові слова: клінічне мислення, лікар-інтерн, стоматолог, навчання.

Анотація

Під час навчання в інтернатурі лікарі-інтерни розширюють той обсяг знань, що необхідний для розуміння патогенетичних механізмів виникнення будь-якого патологічного стану або хвороби. Для успішного розпізнавання хвороби і ефективного лікування необхідно володіти клінічним мисленням, як сполучною ланкою між теорією і практикою. Мета роботи. Розглянути та проаналізувати особливості формування клінічного мислення у лікарів-стоматологів дитячих на післядипломному етапі навчання. Формування клінічного мислення у лікарів-стоматологів починається вже на перших курсах навчання при опануванні базових дисциплін. Накопичені знання дозволяють використовувати цей багаж знань при розпізнаванні різних захворювань у процесі навчання в інтернатурі. Професійне мислення виховується у процесі спілкування інтерна, викладача і пацієнта біля крісла хворого. Клінічне мислення починається з перших хвилин спілкування з хворим і триває протягом усього лікувального процесу. На післядипломному етапі навчання у лікаря-інтерна необхідно формувати цілісне уявлення про хворого, що дозволить органічно поєднувати стандарти медичної допомоги з індивідуальним підходом. Висновок. Навчальний процес повинен будуватися таким чином, щоб максимально сприяти формуванню клінічного мислення у лікарів-інтернів. Викладач повинен знати і розуміти, які фактори сприяють цьому процесу, а які ні. Значущим методологічним досягненням післядипломної освіти є упор на розвиток творчих здібностей лікарів-інтернів, які найбільш яскраво проявляються креативністю клінічного мислення.

Посилання

1. Moskovko HS. Rozvytok klinichnoho myslennya u studentiv vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladiv, yak kohnityvna skladova profesiynoyi kompetentnosti [Development of clinical thinking in students of higher medical educational institutions as a cognitive component of professional competence]. Bukovynskyy medychnyy visnyk. 2016; 20 (2): 271-274. (Ukrainian).
2. Yasko BA. Klynycheskoe myshlenye v strukture professyonalnoho myshlenyya vracha [Clinical thinking in the structure of professional thinking of the doctor]. Chelovek. Soobshchestvo. Upravlenye. 2008; 4: 82-91. (Ukrainian).
3. Abramova HS, Yudchyts YA. Psykholohyya v medytsyne [Psychology in medicine]: ucheb. posobye. M.: LPA «Kafedra-M»; 1998. 272 s. (Russian).
4. Hryndalkh T. Osnovy dokazatelnoy medytsyny [Fundamentals of evidence-based medicine]. In: Denysova YN, Saytkulova KY, Leonova VP, editors. 4-e yzd. M.: HÉOTAR-Medya; 2015. 329 s. (Russian).
5. Holovskoy BV, Khovaeva YB, Burdyna EN, Khovaev SY. Formyrovanye klynycheskoho myshlenyya – sushchestvennaya sostavlyayushchaya posledyplomnoy podhotovky vrachey pervychnoho zvena [Formation of clinical thinking as an essential component of general practitioners’ postgraduate training]. Klynycheskaya medytsyna. 2015; 10. 74-78. (Russian).
6. Markova AK. Psykholohyya professyonalyzma [Psychology of professionalism]. M.: Mezhdunarodnyy humanytarnyy fond «Znanye»; 1996. 312 s. (Russian).
7. Kharryson TR. Vnutrennye bolezny [Internal diseases]: v 10 knyhakh. In: Braunvalda E, Ysselbakhera KD, Petersdorfa RH, Vylson DD, Martyna DB, Fauchy AS, editors. Perevod s anhl. In: Suchkova AV, editor. M.: Medytsyna; 1997. 430s. (Russian).
8. Buryak V. Formuvannya u studentiv krytychnoho stylyu myslennya [Formation of the critical thinking style in students]. Vyshcha shkola. 2007; 3: 21-30. (Ukrainian).
9. Padalka AI, Trufanova VP, Polishchuk TV, Kostenko VG, Sheshukova OV. Communication and interpersonal skills in practice of pediatric dentistry. Svit medytsyny ta biologii. 2018. 2(64): 213-16.
10. Sheshukova OV. Klinichne myslennya u vykladanni dytyachoyi stomatolohiyi na pislyadyplomnomu etapi osvity [Clinical thinking in the structure of professional thinking of the doctor]. Svit biolohiyi ta medytsyny. 2015; 3: 198-202. (Ukrainian).
11. Vasylyuk VM, Kravchuk NV, Vasylyuk VV. Osnovy klinichnoho myslennya [Fundamentals of clinical thinking]. Medychna osvita. 2004; 3(4). 33-36. (Ukrainian).
12. Gijsen R, Hoeymans N, Schellevis F, Ruwaard D, Satariano W. Causes and consequences of comorbidity. Epi demiol. 2001; 54(7): 661-74.
Опубліковано
2019-04-26
Як цитувати
Padalka, A. I., Kostenko, V. G., & Sheshukova, O. V. (2019). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ У ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ НА ЕТАПІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 19(1), 101-104. https://doi.org/10.31718/2077-1096.19.1.101
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ