ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ
Анотація
Реалізація дистанційного навчання здійснюється за допомогою сучасних систем дистанційної освіти, які дозволяють швидко і зручно навчати і оцінювати знання лікарів-інтернів і лікарів-курсантів незалежно від місця їх знаходження. Мета роботи. Порівняльний огляд найбільш відомих платформ дистанційного навчання, призначених для організації навчального процесу та контролю за навчанням з використанням інтернет-технологій. Система дистанційної освіти – це віртуальний клас, де можна одночасно проводити навчання лікарів-інтернів та лікарів-курсантів з різних регіонів України. На сьогоднішній день існує безліч освітніх платформ для дистанційного навчання: Moodle (Австралія), iSpring Learn LMS (Росія), Collaborator (Україна), eTutorium LMS (Україна), Opigno (Бельгія), Atutor (Канада). Moodle – це безкоштовна платформа, яка дозволяє користувачам створювати індивідуальні курси, підтримує більше 100 мов світу. iSpring Learn LMS – це проста і зручна для користувача система, яка є платною альтернативою Moodle. Collaborator – це платформа, яка ефективно працює на всіх сучасних пристроях і браузерах і практично не залежить від програмного забезпечення призначеного для користувача пристрою. eTutorium LMS – це віртуальна система дистанційного навчання, що дозволяє швидко створити онлайн-курс будь-якої складності. Opigno – це сучасна безкоштовна система дистанційної освіти, що заснована на Drupal (популярній системі управління контентом). Atutor, як і Moodle, – це відкрита веб-система для електронного навчання. Висновок. Системи дистанційного навчання відрізняються не тільки функціоналом, але і тим, які проблеми вони можуть вирішити. Зручність використання платформи залежить від ступеня її адаптації до потреб користувача і вміння використовувати всі існуючі можливості і функції системи.
Посилання
2. Galii LV, Shulga LI, Ykushenko VA ta in. Vprovadzenny distanciinoi formi navchannia v sistemu pisl`adiplimnoi osviti: problemni pitannia s`ogodennia [Introduction of distance learning in the system of postgraduate education: problematic issues of today]. Problemi bezperervnoi medichnoi osviti ta nauki. 2019;3(35):14-20. (Ukrainian).
3. Goncharova NG, Kirsanova OV, Svetlic`kii AO. Realizacia modelei distanciinogo navchannia u vishih medichnih navchal`nich zakladah [Implementation of distance learning models in higher medical educational institutions]. Aktual`ni voprosi farmacevticheskoi I medicinskoi nauki I praktiki. 2014;1(14):93-96. (Ukrainian).
4. Kaskova L, Kulay O, Artemiev A, Vashchenko I. Orhanizatsiya efektyvnoyi dystantsiynoyi dilovoyi narady [Organizing effective onlide business meeting]. APMM [internet]. 30Hrud2020 [cited 27Kvit2021];20(4):176-179. (Ukrainian).
5. Kitura O, Nevoit G, Nastroga T. Osoblyvosti dystantsiynoho navchannya likariv-interniv z fakhu «medytsyna nevidkladnykh staniv» [Peculiarities of distance training of intern doctors in the speciality "emergency medicine"]. APMM [internet]. 30Hrud2020 [cited 27Kvit2021];20(4):180-184. (Ukrainian).
6. Naumenko LYU, Lepsʹkyy VV, Borysova IS, Berezovsʹkyy VM. Suchasni mozhlyvosti dystantsiynykh form na pislyadyplomnomu etapi osvity [Modern possibilities of distance forms at the postgraduate stage of education]. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny. 2017;2(136):225-228. (Ukrainian).
7. Platonova OM, Stoeva TV, Titkova OV. Dystantsiyne navchannya pry vykladanni pediatrychnykh dystsyplin: Vyklyky chasu [Distance learning in the teaching of pediatric disciplines: The challenges of time]. Medychna osvita. 2021;4:52–56. (Ukrainian).
8. Polyanskaya V, Zvyagolskaya I, Derevyanko T. Pedahohichno-orhanizatsiyni aspekty dystantsiynoho navchannya v medytsyni [Pedagogical and organizational aspects of distance learning in medicine]. APMM [internet]. 21Ber2021 [cited 27Kvit2021];21(1):137-141. (Ukrainian).
9. Skrypnyk LM. Dystantsiyna medychna osvita: suchasni realiyi ta problem [Distance medical education: modern realities and problems]. Arkhiv klinichnoyi medytsyny. 2012;2(18):116-118. (Ukrainian).
10. Stasyuk OA, Vyzhenko YEYE, Kuroyedova VD ta in. Vprovadzhennya elementiv dystantsiynoho navchannya v pislyadyplomnu medychnu osvitu na kafedri pislyadyplomnoyi osvity likariv-ortodontiv [Implementation of elements of distance learning in postgraduate medical education at the Department of Postgraduate Education of Orthodontists]. Suchasna medychna osvita: metodolohiya, teoriya, praktyka [Modern medical education: methodology, theory, practice]: materialy Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu, m. Poltava, 19 bereznya 2020 r.; Poltava; 2020: 211-212. (Ukrainian).
11. Tomashevsʹkyy VM, Novikov YUL, Kaminsʹka PA. Ohlyad suchasnoho stanu system dystantsiynoho navchannya [Review of the current state of distance learning systems]. Naukovi pratsi: naukovo-metodychnyy zhurnal. 2011; 148(160): 146-157. (Ukrainian).
12. Filenko B, Roiko N, StarchenkoI, ta in. Porivnyalʹnyy analiz uspishnosti studentiv pid chas dystantsiynoho navchannya i tradytsiynoyi formy osvity [Comparative analysis of students’ academic performance in distance and in-class learning]. APMM. 2020;20(3):245-248. (Ukrainian).
13. Sheshukova OV, Polishchuk TV, Trufanova VP. Zastosuvannya elementiv dystantsiynoyi osvity v pislyadyplomniy pidhotovtsi likariv-stomatolohiv [Application of elements of distance education in postgraduate training of dentists]. Realizatsiya Zakonu Ukrayiny "Pro vyshchu osvitu" u Vyshchiy medychniy ta farmatsevtychniy osviti Ukrayini [Implementation of the Law of Ukraine "On Higher Education" in Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine]: Vseukrayinsʹka navch.-nauk. konf. z mizhnar. Uchastyu, Ternopilʹ, 21-22 trav. 2015 r.; Ternopilʹ: TDMU; 2015: 493. (Ukrainian).
14. Atreya A, Acharya J. Distant virtual medical education during COVID-19: Half a loaf of bread. Clin Teach. 2020 Aug;17(4):418-419.
15. Bajpai S, Semwal M, Bajpai R, et al. Health Professions' Digital Education: Review of Learning Theories in Randomized Controlled Trials by the Digital Health Education Collaboration. J Med Internet Res. 2019 Mar 12;21(3):e12912.
16. Caton JB, Chung S, Adeniji N, et al. Student engagement in the online classroom: comparing preclinical medical student question-asking behaviors in a videoconference versus in-person learning environment. FASEB Bioadv. 2020 Dec 11;3(2):110-117.
17. George PP, Zhabenko O, Kyaw BM, et al. Online Digital Education for Postregistration Training of Medical Doctors: Systematic Review by the Digital Health Education Collaboration. J Med Internet Res. 2019 Feb 25;21(2):e13269.
18. Klibanov OM, Dolder C, Anderson K, et al. Impact of distance education via interactive videoconferencing on students' course performance and satisfaction. Adv Physiol Educ. 2018 Mar 1;42(1):21-25.
19. Kyaw BM, Posadzki P, Paddock S, et al. Effectiveness of Digital Education on Communication Skills Among Medical Students: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration. J Med Internet Res. 2019 Aug 27;21(8):е12967.
20. Luo L, Cheng X, Wang S, et al. Blended learning with Moodle in medical statistics: an assessment of knowledge, attitudes and practices relating to e-learning. BMC Med Educ. 2017 Sep 19;17(1):170.
21. Memon AR, Rathore FA. Moodle and Online Learning in Pakistani Medical Universities: An opportunity worth exploring in higher education and research. J Pak Med Assoc. 2018 Jul;68(7):1076-1078.
22. Servidio R, Cronin M. PerLE: An "Open Source", ELearning Moodle-Based, Platform. A Study of University Undergraduates' Acceptance. Behav Sci (Basel). 2018 Jul 16;8(7):63.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.