ПЕДАГОГІЧНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В МЕДИЦИНІ

  • V.P. Polyanskaya Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • I.M. Zvyagolskaya Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • T.V. Derevyanko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
Ключові слова: дистанційна навчання, медична освіта, проблеми

Анотація

Постійно зростаючий обсяг нових знань, розробки високоточних діагностичних методів, ефективних технологій лікування, поява новітніх інформаційних технологій та засобів комунікації потребують нововведень в систему медичної освіти. Однією з важливих тенденцій розвитку сучасної освіти стало широке впровадження різних технологій дистанційного навчання. У статті розглядаються основні задачі дистанційного навчання в медичній галузі та наукові підходи їх вирішення під час організації освітнього процесу. Тому метою даної публікації є аналіз та висвітлення засад організації дистанційного навчання. Для ефективної організації дистанційного навчання необхідно керуватися основними дидактичними принципами та використанням, переважно, інформаційно-рецептивного і дослідницького методів. Для забезпечення дистанційного навчання можуть бути рекомендовані основні технології дистанційного навчання такі, як кейс-технології, ТВ-технології, веб-платформи. Досвід організації дистанційного навчання на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології Української медичної стоматологічної академії показав, що в умовах карантинних обмежень оптимальним було впровадження змішаних комп’ютерних та Інтернет- технологій. Найбільш пристосованими і простими у користуванні для проведення практичних занять виявились платформи ZOOM і Google Classroom. Проте, залишається відкритою проблема набуття практичних навичок здобувачами медичної освіти, а саме: робота з мікроскопом, приготування препаратів, культивування мікроорганізмів, постановка та облік антибіотикограм, постановка серологічних реакцій, тощо. Таким чином, педагогічно-організаційні засади дистанційного медичного навчання сприяють впровадженню новітніх інформаційних технологій в освітній простір, але на даному етапі розвитку суспільства може розглядатися лише як складова традиційних форм навчання.

Посилання

1. Bezshapochnyy SB, Zachepylo SV, Hasyuk YA, Fedorchenko VI, Bobrova NА. Metodolohichni aspekty orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv u zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity [Methodological aspects of the organization of independent work of students in institutions of higher medical education]. Aktualʹni pytannya linhvistyky, profesiynoyi linhvodydaktyky, psykholohiyi i pedahohiky vyshchoyi shkoly: zbirnyk statey V Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi Ukrainian. Poltava, 19-20 lystopada 2020; р.24-29. (Ukrainian).

2. Bykov VYU, Hrytsenchuk OO, Zhuk YU. O. ta in. Dystantsiyne navchannya v krayinakh Yevropy ta SSHA i perspektyvy dlya Ukrayiny // Informatsiyne zabezpechennya navchalʹno-vykhovnoho protsesu: innovatsiyni zasoby tekhnolohiyi : monohrafiya. Kyyiv : Atika, 2005. p.77–140. (Ukrainian).

3. Burmas NI, Boyko LA. Cystema dystantsiynoyi formy navchannya na kafedri zahalʹnoyi khimiyi [The system of distance learning at the Department of General Chemistry]. Medychna osvita. 2019;(2):15–18. (Ukrainian).

4. Zviaholska IM, Derevianko TV, Polianska VP. Shliakhy pidvyshchennia navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv pry vyvchenni dystsypliny «Mikrobiolohiia, virusolohiia ta imunolohiia» u vyshchomu medychnomu zakladi [Ways of increase of educational-cognitive activity of students at the study of discipline "Microbiology, virology and immunology" in higher medical establishment]: Aktualni pytannia linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly : materialy IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Poltava,7-8 lystopada 2019g., P.125–130 (Ukrainian).

5. Zviaholska IM, Derevianko TV, Polianska VP. Pro nastupnist formuvannia bazovykh znan z molekuliarno-henetychnykh metodiv laboratornoi diahnostyky infektsiinykh zakhvoriuvan u zdobuvachiv vyshchoi medychnoi osvity [About ensuing of forming of base knowledge from the molecular-genetic methods of laboratory diagnostics of infectious diseases for the bread-winners of higher medical education]. Aktualni pytannia linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly: zbirnyk statei V Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Poltava 19-20 lystopada 2020 g., P.155–159 (Ukrainian).

6. Klokar N. Metodolohichni osnovy zaprovadzhennya dystantsiynoho navchannya v systemi pidvyshchennya kvalifikatsiyi [Methodological bases of introduction of distance learning in the system of advanced training]. Shlyakh osvity. 2007;4(46):38–41. (Ukrainian).

7. Koshechko N. Innovation of educational technologies of modernization and victories at other schools [Innovative educational technologies of teaching and learning in higher education]. Pedagogy. 2015;1(1):35–38. (Ukrainian).

8. Platonova OM, Stoeva TV, Titkova OV. Dystantsiyne navchannya pry vykladanni pediatrychnykh dystsyplin: Vyklyky chasu [Distance learning in the teaching of pediatric disciplines: The challenges of time]. Medychna osvita. 2021;4:52–56. (Ukrainian).

9. Skrypnyk LM. Dystantsiyna medychna osvita: suchasni realiyi ta problem [Distance medical education: modern realities and problems]. Arkhiv klinichnoyi medytsyny. 2012;2(18):116–118. (Ukrainian).

10. Fedorchenko VI, Polyansʹka VP, Zachepylo SV, Bobrova NO, Lobanʹ HA

11. Navychky vykorystannya informatsiynykh i komunikatsiynykh tekhnolohiy yak odni z providnykh zahalʹnykh kompetentnostey, vazhlyvykh u pidhotovtsi suchasnoho likarya. In: Science, Education, Innovation: topical issues and modern aspects: results of the 1st International Sceintific and Practical Conference [Internet]; 2020 hrudnya16-18; Tallin, Estonia. p. 969–973. Available from: https://www.interconf.top/interconf-10.html /

12. Fedorchenko VI, Polyansʹka VP, Bobrova NO. Vyklyky u zabezpechenni nabuttya zahalʹnykh (klyuchovykh) ta profesiynykh kompetentnostey studentamy vyshchykh navchalʹnykh zakladiv medychnoho profilyu u zvʺyazku z perekhodom na dystantsiynu formu navchannya v umovakh karantynu. In: Trends in the development of modern scientific thought: materialy Х Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. [Internet]; 2020 lystopada 23-26; Vankuver, Kanada. p.372–377. Available from: https://isg-konf.com/uk/trends-in-the-development-of-modern-scientific-thought-ua/
Опубліковано
2021-03-21
Як цитувати
Polyanskaya, V., Zvyagolskaya, I., & Derevyanko, T. (2021). ПЕДАГОГІЧНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В МЕДИЦИНІ. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 21(1), 137-141. https://doi.org/10.31718/2077-1096.21.1.137
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ