СПЕЦИФІКА ВИБОРУ ТА ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ ІФНМУ

  • M.I. Polyvkan Івано-Франківський національний медичний університет
Ключові слова: педагогічні технології, дистанційне навчання, відеоконференція, студент.

Анотація

Через розповсюдження вірусу COVID-19 із березня 2020 європейські країни почали запроваджувати карантинні заходи, що призвело до закриття на невизначений час усіх навчальних закладів. В умовах глобалізації та розвитку Інтернету з’являються та стрімко розвиваються можливості для безперервної освіти і самоосвіти. Зокрема, дистанційне навчання здатне охопити значну аудиторію орієнтованих на самоосвіту учнів та вчителів, студентів та викладачів, а також підвищення рівня кваліфікації фахівців. Ці люди можуть перебувати у різних географічних регіонах, представляти різні етноси і культури, але всі вони об’єднані одним прагненням безперервно оновлювати і розширювати знання, удосконалювати практичні навички. За короткий термін перейти на дистанційну форму організації навчального процесу змушені були і вищі медичні заклади України. Готовність до цього процесу була у кожного вузу різною: виникали як суто технічні проблеми – через відсутність Інтернету, сучасних комп’ютерів, навчально-методичного забезпечення у мережі, так і труднощі, пов’язані із неготовністю викладачів до організації даної форми навчання. Для проведення усіх форм занять в Івано-Франківському національному медичному університеті в умовах карантину було обрано інтерактивну методику навчання у формі відеоконференцій, які організовувалися за допомогою корпоративної платформи Microsoft Teams. Даний центр командної роботи об’єднує у своєму робочому середовищі чат, зустрічі, нотатки і вкладення. На даній платформі у формі вебінарів керівниками інформаційного відділу університету було проведено навчання викладачів із практичними рекомендаціями щодо організації проведення дистанційного навчання. Науково-педагогічному персоналу кафедри гістології, цитології та ембріології вдалося досить ефективно адаптувати педагогічні технології дистанційного навчання для вивчення та пізнання студентами мікроскопічної та ультрамікроскопічної будови структур людського організму, їх розвитку і змін у різноманітних умовах життєдіяльності з метою формування у них загальних та фахових медичних компетентностей. Дистанційне навчання може вважатися досить перспективною формою організації навчального процесу в умовах формуванням системи безперервної освіти для освоєння фахівцями професійних знань та навичок. У медичній галузі, внаслідок великої кількості практичних навичок на додипломному етапі та складність їх дистанційної передачі, максимальна ефективність даної форми навчання на даний час вбачається при здобутті заочної фармацевтичної освіти та післядипломного підвищення рівня кваліфікації лікарів.

Посилання

1. Andryeyev OO, Kukharenko VM. editors. Pedahohichni aspekty vidkrytoho dystantsiynoho navchannya : monohrafiya [Pedagogical aspects of open distance learning: a monograph]. Kharkiv: Misʹkdruk; 2013. 212 p. (Ukrainian).

2. Bukeeva ZhK, Derbisalina GA, Khamchiev KM. Novyy format prepodavaniya v meditsinskom vuze v usloviyakh distantsionnogo obucheniya [A new format of teaching at a medical university in the conditions of distance learning]. Sovremennyye vyzovy meditsinskogo obrazovaniya v usloviyakh pandemii: opyt bystrykh resheniy i strategicheskiye initsiativy [The contemporary challenges of medical education in a pandemic: a fast experience decision and strategic initiatives] : sbornik tezisov mezhdunarodnoy onlayn-konferentsii, Karaganda, 5 iyunya 2020 g.; Karaganda: Meditsinskiy Universitet Karagandy; 2020. P. 20-23. (Russian).

3. Demkin VP, Mozhayeva GV. Tekhnologii distantsionnogo obucheniya [E-learning technologies]. Tomsk:Tomskiy gosudarstvennyy universitet institut distantsionnogo obrazovaniya; 2003. 106 p.

4. Kukharenko VM, Bondarenko VV. Ekstrene dystantsiyne navchannya v Ukrayini: Monohrafiya [Emergency distance learning in Ukraine: Monograph]. Kharkiv:Misʹka drukarnya; 2020. 409 p. (Ukrainian).

5. Ruliene LN. Distantsionnoye obucheniye: sushchnost', problemy, perspektivy [Distance learning: essence, problems, perspectives]. Ulan-Ude; 2010. 212 p. (Russian).

6. Volzhenina NV. Organizatsiya samostoyatel'noy raboty studentov v protsesse distantsionnogo obucheniya: uchebnoye posobiye [Organization of independent work of students in the process of distance learning: a tutorial]. Barnaul: Altayskiy gosudarstvennyy universitet; 2008. 59 p. (Russian).

7. Yermalovich AV. Pedagogicheskiye aspekty meditsinskogo obrazovaniya [Pedagogical aspects of medical education]. Vyšejšaja škola. 2017; 2:61-64. (Russian).
Опубліковано
2021-03-21
Як цитувати
Polyvkan, M. (2021). СПЕЦИФІКА ВИБОРУ ТА ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ ІФНМУ. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 21(1), 133-137. https://doi.org/10.31718/2077-1096.21.1.133
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ