АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ СКЛАДАННЯ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІНТЕГРОВАНОГО ІСПИТУ КРОК В УКРАЇНСЬКІЙ МЕДИЧНІЙ СТОМАТОЛОГІЧНІЙ АКАДЕМІЇ СТУДЕНТАМИ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ №1

  • R.V. Lutsenko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • M.M. Riabushko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • A.H. Sydorenko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • S.Yu. Chechotina Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • O.A. Lutsenko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
Ключові слова: зовнішнє незалежне оцінювання, студенти, медичний факультет, «Крок 1», «Крок 2».

Анотація

Першочерговим завданням Української медичної стоматологічної академії є інтеграція до європейської освітньої системи. Цей процес можливий лише за умов стратегічного реформування та покращення підготовки майбутніх лікарів, підвищення якості викладання та навчання. Мета роботи – проаналізувати результати складання зовнішнього незалежного оцінювання та ліцензованих інтегрованих іспитів «Крок 1. Загальна лікарська підготовка» і «Крок 2. Загальна лікарська підготовка» у студентів медичного факультету №1 Української медичної стоматологічної академії, що були зараховані студентами в навчальний заклад у 2013 році. Встановлено, що студенти, які мали низький % за результатами складання «Крок 1» вірогідно гірше склали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови, біології та предмету на вибір (хімія/фізика). Недостатні знання, які показали студенти з цих предметів можуть призвести до труднощів при складанні «Крок 2. Загальна лікарська підготовка». Більший відсоток при складанні субтестів «Крок 1» у студентів з низьким рівнем при складанні «Крок 2» може свідчити, що недостатній рівень знань при складанні ліцензійних іспитів показують різні студенти. Студенти, які мали низькі результати при складанні «Крок 1», склали субтести терапію на 13,4% гірше (р<0,001) порівняно з результатами на всьому курсі. Ці студенти склали хірургію та педіатрію в середньому на 17,7% (р<0,001) нижче порівняно з усіма студентами. Ця категорія студентів характеризувалась вірогідно нижчими результатами складання субтестів акушерство та гінекологія і гігієна. Встановлено, що студенти які мали низькі результати при складанні зовнішнього незалежного оцінювання є у групі ризику, щодо можливо неуспішного складання ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок» у вузі. Тому після вступу до навчального закладу необхідно виділяти групу студентів з нижчими показниками за результатами складання зовнішнього незалежного оцінювання і додатково поетапно працювати з ними на окремих кафедрах.

Посилання

1. Biliy AK, Voskoboynik OY, Kovalenko SI. Onlajn-pidgotovka studentiv do licenzijnogo ispy`tu “KROK 1. Farmaciya” z organichnoyi ximiyi: potochny`j stan, perspekty`vy` vprovadzhennya [Online-preparation of students to licensing integrated exam Krok 1. Pharmacy” Organic Chemistry: current development, prospects of implementation]. Medy`chna osvita. 2018; 4:26-30. doi:10.11603/me.2414-5998.2018.4.9385

2. Bulakh IY, Voitenko LP, Slukhai TS. Naperedodni zaprovadzhennya YeDKI. KROK 1. 2018; special`nosti “Medy`cy`na”, “Stomatologiya”, “Farmaciya”[ On the threshold of implementation of unified state qualified exam Krok 1. 2018; specialities “Medicine ”, “Dentistry ”, “Pharmacy”]. Medy`chna osvita. 2018; 4:6-18. doi: 10.11603/me. 2414-5998.2018.4.9428

3. Dev'yatkina NM. Rol` organizaciyi ta metody`chnogo zabezpechennya navchal`nogo procesu z fundamental`noyi dy`scy`pliny` v zabezpechenni vy`soky`x rezul`tativ subtestu pid chas licenzijnogo ispy`tu «Krok-1» [The role of organization and methodical management of educational process of fundamental discipline in the development high indices of subtests during licensing integrated exam “Krok 1”]. Aktual`ni problemy` suchasnoyi medy`cy`ny`: Visny`k Ukrayins`koyi medy`chnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. 2019; 1 (65):97-100. (Ukrainian)

4. Muromecz` V.G. Rozvy`tok zagal`ny`x kompetentnostej studentiv magistratury` yak ob'yekt naukovy`x doslidzhen` [Development of general competence of students of Master’s Degree as the object of scientific investigations]. Osvitologichny`j dy`skurs. 2016; 1 (13):121-130. (Ukrainian)

5. My`xajly`shy`na D. Dolya vy`puskny`ka. Yaki faktory` vply`vayut` na rezul`taty` ZNO. `[Internet]. Available from: https://voxukraine.org/longreads/zno/index.html (Ukrainian)

6. Nakaz MOZ Ukrainy (1998). Pro zatverdzhennia Polozhennia pro systemu litsenziinykh intehrovanykh ispytiv fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu napriamiv “Medytsyna” i “Farmatsiia” №251 vid 14.08.98 r. [Internet]. Available from: http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_ 19980814_251.html (Ukrainian)

7. Potapova TM, Sliesarchuk VY, Podpletnia OA, Lohvynenko NV. Rezul`taty` vprovadzhennya yedy`nogo derzhavnogo kvalifikacijnogo ispy`tu u studentiv-provizoriv Dnipropetrovs`koyi medy`chnoyi akademiyi [Results of implementation of unified state qualified exam in students pharmacists of Dnipro Medical Academy]. Medy`chna osvita. 2020; 1:16-20. doi: 10.11603/me. 2414-5998.2020.1.10986

8. Starchenko II, Fy`lenko BM, Rojko NV. Testovy`j kontrol` znan` studenta yak suchasna skladova medy`chnoyi osvity`: perevagy` i nedoliky` [Test control of the student as modern component of medical education: advantages and disadvantages]. Suchasna medy`chna osvita: metodologiya, teoriya, prakty`ka [Modern medical education: Methodology, Theory, Practice ]: materialy` Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastyu, Poltava, 19 bereznya 2020 r.; Poltava; 2020. p. 209–211. (Ukrainian)

9. Centr testuvannya profesijnoyi kompetentnosti faxivciv z vy`shhoyu osvitoyu napryamiv pidgotovky` «Medy`cy`na» i «Farmaciya» pry` Ministerstvi oxorony` zdorov'ya Ukrayiny`[Internet]. Available from: https://www.testcentr.org.ua/ uk/ispyty/potochna-informatsiia/pro-medychni-litsenziini-ispyty (Ukrainian)

10. Chechotina SYu, Lucenko RV, Dev'yatkina TO, Kolot EG, Sy`dorenoko AG. Aktual`nist` organizaciyi efekty`vnoyi samostijnoyi roboty` studentiv pry` vy`vchenni farmakologiyi [Topicality of effective independent work of students during Pharmacology Study]. Medy`chna osvita. 2019; 4:56-60. doi: 10.11603/me.2414-5998.2019.3.104261 (Ukrainian)
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Lutsenko, R., Riabushko, M., Sydorenko, A., Chechotina, S., & Lutsenko, O. (2020). АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ СКЛАДАННЯ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІНТЕГРОВАНОГО ІСПИТУ КРОК В УКРАЇНСЬКІЙ МЕДИЧНІЙ СТОМАТОЛОГІЧНІЙ АКАДЕМІЇ СТУДЕНТАМИ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ №1. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 20(4), 192-197. https://doi.org/10.31718/2077-1096.20.4.192
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ