ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ ТА МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ СОVID-19

  • M.M. Potyazhenko Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • N.L. Sokolyuk Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • N.A. Lyulka Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
Ключові слова: дистанційна освіта, медицина, COVID-19, віртуальна історія, післядипломна освіта

Анотація

Вступ. ХХІ століття ознаменувалося не тільки пандемією коронавірусної інфекції COVID-19, а й швидким впровадженням дистанційного навчання в набутті умінь, навичок, знань і способів пізнавальної діяльності людини, яке має позитивні та негативні аспекти. Медична освіта ніколи не була заочною, бо не всіма професіями можна оволодіти дистанційно. Мета роботи. Проаналізувати досвід викладання внутрішньої медицини на післядипломному етапі в умовах епідемії COVID-19. Результати та їх обговорення. На кафедрі проходять навчання лікарі-інтерни з фаху «Внутрішні хвороби», «Медицина невідкладних станів» та лікарі-курсанти на курсах тематичного удосконалення. Дистанційне навчання проводиться з використанням платформи Zoom в синхронному режимі. Під час викладення лекційного матеріалу викладачі кафедри використовують свої мультимедійні презентації та мають можливість, як і при традиційній формі навчання, задавати питання та обговорювати представлену інформацію. При проведенні семінарських занять слухачі курсів та лікарі-інтерни готують реферативні доповіді, приймають участь в ділових іграх, вирішують тестові завдання. Для стимуляції самостійної роботи використовується створення віртуальної історії хвороби пацієнта на кожне практичне заняття самими слухачами. Медична спеціальність потребує безпосереднього контакту з пацієнтом, не можна оволодіти навичками практично не виконуючи їх. При впровадженні дистанційної форми є проблема оцінювання тестових завдань та результатів самопідготовки. Висновок. Дистанційні технології навчання в медицині добре себе зарекомендували при отриманні теоретичних знань, але не можуть існувати самостійно, і доцільні тільки в тісному поєднанні з класичними формами навчання при оволодіння практичними навичками та вміннями.

Посилання

1. Agranovich NV, Khodzhayan AB, Sokhach AYa, Shchetinin EV. Distantsionnoye obucheniye kak sovremennaya forma obucheniya meditsinskikh kadrov [Distance learning as a modern form of training for medical personnel]. Meditsinskiy vestnik Severnogo Kavkaza. 2012; 2.90-92 (Russian).

2. Zhdan VM, Babanina MIu, Kitura YeM, Volchenko HV, Shylkina LM, Tkachenko MV, Kyrian OA. Napriamy vdoskonalennia pidhotovky simeinykh likariv na kafedri simeinoi medytsyny i terapii [Directions for improving the training of family doctors at the Department of Family Medicine and Therapy]. Udoskonalennia yakosti pidhotovky likariv u suchasnykh umovakh [Improving the quality of training of doctors in modern conditions]: materialy naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, Poltava, 24 bereznia 2016 g.; Poltava; 2016. р. 76-78. (Ukrainian).

3. Berezhna S, Prokopenko Y. Vysshie uchebnye zavedeniya Ukrainy vo vremya vspyshki koronavirusa ili COVID-19: novye vyzovy protiv novyh vozmozhnostej [Higher educational institutions of Ukraine vl times of the outbreak of coronavirus or COVID-19: new challenges against new opportunities]. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020; 12 (1):130-135. (Ukrainian).

4. Brammer S, Klark T. COVID‐19 and Management Education: Reflections on Challenges, Opportunities, and Potential Futures. British journal of Management. 2020; 31:453-456. doi: 10.1111/1467-8551.12425.

5. Kuznetsova OV. Dystantsyonnoe obuchenye: za y protyv [Distance education: pros and cons]. Mezhdunarodnyi zhurnal prykladnykh y fundamentalnykh yssledovanyi. 2015; 8(2):362-364. (Russian).

6. Musabekova SA, Kostyleva OA, Nygyzbayeva RZh, Zhuravlev SN, Kotov EA. O roli distantsionnogo obucheniya v sisteme poslevuzovskogo meditsinskogo obrazovaniya [On the role of distance learning in the system of postgraduate medical education]. Vestnik Karagandinskogo universiteta. Seriya «Pedagogika». 2017; 3(87):34-41. (Russian).

7. Riadnova VV, Bezeha NM, Bezkorovaina IM, Steblovska IS, Pera-Vasylchenko AV. Osoblyvosti vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v samostiinu pidhotovku studentiv zakladiv vyshchoi medychnoi osvity [Features of the introduction of distance learning in the independent training of students of higher medical education]. Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Modern medical education: methodology, theory, practice]: materialy Vseukrainskoi navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, Poltava, 19 bereznia 2020 g.; Poltava; 2020. p. 73-174. (Ukrainian).
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Potyazhenko, M., Sokolyuk, N., & Lyulka, N. (2020). ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ ТА МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ СОVID-19. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 20(4), 188-191. https://doi.org/10.31718/2077-1096.20.4.188
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ