ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ З ФАХУ «МЕДИЦИНА НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ»

  • O.E. Kitura Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • G.V. Nevoit Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
  • T.V. Nastroga Українська медична стоматологічна академія, Полтава, Україна
Ключові слова: дистанційне навчання, післядипломна освіта, телемедицина, інтернатура

Анотація

Вступ. В останні роки ми спостерігаємо суттєву трансформацію педагогічного процесу обумовлену впровадженням сучасних інформаційних технологій. Медична освіта потребує якісного, на сучасному світовому рівні навчання та постійного підвищення кваліфікації. Мета роботи. Проаналізувати досвід застосування дистанційних форм навчання лікарів-інтернів з фаху «Медицина невідкладних станів». Результати та їх обговорення. На кафедрі внутрішніх хвороб та медицини невідкладних станів був створений інформаційно-освітній простір, де здійснюється зберігання, обмін різноманітною освітньою інформацією за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, який включає в себе сайт кафедри та платформу ZOOМ. Основними видами навчальних занять є: лекція, семінар, практичні заняття, консультації та самостійна робота. Самостійна робота забезпечується використанням навчальних матеріалів, які лікарі-інтерни отримують через Інтернет. Крім того, інтерактивне спілкування забезпечується за допомогою листування електронною поштою, платформи Viber. Впроваджені види контролю дозволяють оцінювати початковий та проміжний рівень знань, рівень знань, отриманих в процесі навчання. Оцінюючи результати дистанційного навчання лікарів-інтернів, необхідно відмітити достатній рівень оволодіння теоретичними знаннями, але недостатній рівень засвоєння практичних навичок. Це спонукає до пошуку нових форм викладання при дистанційному навчанні. Висновки: 1. Дистанційне навчання лікарів-інтернів з фаху «Медицина невідкладних станів» є ефективною альтернативною формою здобуття знань. 2. Вдосконалення методик проведення занять за дистанційною формою сприяє покращенню засвоєння теоретичного матеріалу. 3. Разом з тим, оскільки лікар з фаху «Медицина невідкладних станів» є клініцистом, дистанційна освіта не може розглядатися як пріоритетна, а лише як один із сучасних елементів навчання.

Посилання

1. Abdullayev SG. Problemy otsenki effektivnosti distantsionnogo obucheniya [Problems of assessing the effectiveness of distance learning]. Informatsionnyye tekhnologii modelirovaniya i upravleniya. 2009;4(56): 484–92 (Russian).

2. Agranovich NV, Khodzhayan AB, Sokhach AYa, Shchetinin EV. Distantsionnoye obucheniye kak sovremennaya forma obucheniya meditsinskikh kadrov [Distance learning as a modern form of training for medical personnel]. Meditsinskiy vestnik Severnogo Kavkaza. 2012; 2:90-2 (Russian).

3. Ahranovych NV, Khodzhaian AB. Vozmozhnosty y effektyvnost dystantsyonnoho obuchenyia v medytsyne [Possibilities and effectiveness of distance learning in medicine]. Fundamentalnye yssledovanyia. 2012; 3-3:545-7 (Russian).

4. Andrusenko NV. Dystantsiine navchannia v Ukraini [Distance learning in Ukraine]. In: Lishchynska LB, editor. Navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia [Learning as a modern information technology] : materialy mizhvuzivskoho vebinaru, Vinnytsia, 31 bereznia 2017 r.; Vinnytsia: VTEI KNTEU; 2017. P. 7-9 (Ukrainian).

5. Basic Medical Education WFME Global Standards for Quality Improvement. The 2012 Revision. WFME Office. University of Copenhagen: Denmark; 2012. 46 р.

6. Blazhko OO. Suchasni tendentsii rozvytku dystantsiinoho navchannia studentiv u VNZ [Modern tendencies of development of distance learning of students in the Higher educational institution]. In: Lishchynska LB, editor. Navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia [Learning as a modern information technology] : materialy mizhvuzivskoho vebinaru, Vinnytsia, 31 bereznia 2017 r.; Vinnytsia: VTEI KNTEU; 2017. p.10-1 (Ukrainian).

7. Devterova ZR. Sovremennye podkhody k orhanyzatsyy y upravlenyiu dystantsyonnym obuchenyem [Modern approaches to organizing and managing distance learning]. Humanyzatsyia obrazovanyia. 2010;1:58-63 (Russian).

8. Koshelev YA. Dystantsyonnoe obrazovanye v systeme sovremennoho zdravookhranenyia: realnost y perspektyvy [Distance education in the modern healthcare system: reality and prospects]. Medytsynskyi almanakh. 2010; 1(10): 48-53 (Russian).

9. Kostrikov AV. Informatyzatsiia sfery okhorony zdorovia. Naukove zabezpechennia ekonomichnoho rozvytku, pravovoho rehuliuvannia i upravlinnia v ahropromyslovomu kompleksi [Informatization of the sphere of health care. Scientific support for economic development, legal regulation and management in the agro-industrial complex]. International scientific and practical conference, Poltava, PDAA, March 29, 2019. P.204-6 (Ukrainain).

10. Kukharenko VM. Rozvytok dystantsiinoho navchannia na suchasnomu etapi [Development of distance learning at the present stage]. Naukovyi vistnyk Natsionalnoi akademii statystyky, obliku ta audytu. Zb. nauk. Prats.2012;2.117–21 (Ukrainian).

11. Kukharenko VN. Innovatsii v e-learning: massovyy otkrytyy distantsionnyy kurs [Innovation in e-learning: a massive open distance course]. Vyssheye obrazovaniye v Rossii. 2011;10: 93–9 (Russian).

12. Kupriyanova IN, Chemezov SA. [Internet]. Distantsionnoye obrazovaniye kak sredstvo razvitiya vysshego poslediplomnogo meditsinskogo obrazovaniya [Distance education as a means of developing higher postgraduate medical education]. Meditsina i obrazovaniye v Sibiri 2010; 2. Available from: http://ngmu.ru/cozo/mos/archive/index.php?number=28.

13. Lobatenko KD, Savchenko MV. Model adaptyvnoho kontroliu znan [Model of adaptive knowledge control]. In: Tovazhnianskoho LL, editor. Informatsiini tekhnolohii: nauka, tekhnika, tekhnolohiia, osvita, zdorovia [Information technologies: science, engineering, technology, education, health]: tezy dopovidei XXII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Ch. III, Kharkiv, 15-17 zhovtnia 2014 r.; Kharkiv: NTU «KhPI»; 2014. p. 71 (Ukrainian).

14. Musabekova SA, Kostyleva OA, Nygyzbayeva RZh, Zhuravlev SN, Kotov EA. O roli distantsionnogo obucheniya v sisteme poslevuzovskogo meditsinskogo obrazovaniya [On the role of distance learning in the system of postgraduate medical education]. Vestnik Karagandinskogo universiteta. Seriya «Pedagogika». 2017; 3(87): 34-41(Russian).

15. Oksak HA. Telemedytsyna yak forma yakisnoho nadannia medychnykh posluh [Telemedicine as a form of quality medical services]. Visnyk sotsialnoi hihiieny ta orhanizatsii okhorony zdorovia Ukrainy. 2019; 2(80): 115-9 (Ukrainian).

16. Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [Internet]: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.2013 № 344/2013 [On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period up to 2021 [Internet]: Decree of the President of Ukraine of 25.06.2013 № 344/2013]. Available from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013

17. Savchenko NV. Ispolzovaniye interaktivnogo sayta v kurse diskretnoy matematiki [Using an interactive site in a discrete mathematics course]. In: Kravtsya VO ta and Serkova OA, editor. Kafedra sistem іnformatsії [Department of Information Systems]. Kh.: Tov. «Shchedra sadiba plyus»; 2014. P.135–9 (Russian).

18. Tsiuman HM. [Internet]. Dystantsiine navchannia: sutnist, tsili, pryntsypy, osoblyvosti, vymohy. Prohramne zabezpechennia ta administruvannia navchalnoho protsesu pry DN [Distance learning: essence, goals, principles, features, requirements. Software and administration of the educational process in distance learning]. Available from: https://ukrainetoday.jimdo.com/dystantsiine-navchannia.
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Kitura, O., Nevoit, G., & Nastroga, T. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ З ФАХУ «МЕДИЦИНА НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ». Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 20(4), 180-184. https://doi.org/10.31718/2077-1096.20.4.180
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##