РЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПАТОМОРФОЛОГІЯ» У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

  • L. G. Rosha Одеський національний медичний університет, Україна
Ключові слова: патоморфологія, викладання, трансдисциплінарний підхід

Анотація

Адекватна освіта в медичній галузі не менш важлива, ніж економічна та адміністративно-правова складова реформ. Практика викладання патоморфології та біопсійно-секційного курсу на кафедрі патоморфології доводить, що інтеграція між дисциплінами розвинена слабко через відсутність чітких наскрізних навчальних програм. Проблема міждисциплінарної інтеграції виростає із проблем вертикальної інтеграції. Злиття матеріально-технічних і кадрових ресурсів вузів та патологоанатомічної служби дозволяє ліквідувати розрив між теорією і практикою, здійснювати підготовку кадрів вищої кваліфікації через первинну спеціалізацію, інтернатуру, ординатуру та аспірантуру. Така взаємодія дозволить забезпечити викладання патоморфлогії на високому навчально-методичному рівні, створити умови для прищеплення студентам практичних навичок. При розробці наскрізної програми мають враховуватись застосування різних форми та методів навчальної роботи.

Посилання

1. Bogomyakov VG. Diskurs budushchego [Future Discourse] [digital resource] Available from: http://www.madipi.ru/index.php?catid=134:discursologia-proyecto-enciclopedico-&id=130:discursologia-proyectoenciclopedico&option=com_content&view=article [Russian]
2. Volosovets' OP, P’yatnits'kii YuS, Vіtenko ІS, ta іn. Udoskonalennya zasvoєnnya praktichnikh navichok і metodik studentami ta lіkaryami-іnternami – vazhliva skladova kadrovoї perebudovi pervinnoї lanki medichnoї dopomogi naselennyu Ukraїni [Improving the acquisition of practical skills and techniques by students and interns-doctors is an important part of staff re-engineering of the primary care unit to the Ukrainian population]. Med osvіta. 2012; 3: 3-7. [Ukrainian]
3. Kiyashchenko LP, Kudashov VI. Meditsina kak transdistsiplinarnyi fenomen [Medicine as a transdisciplinary phenomenon] [digital resource]. Available from: https://cyberleninka.ru/article/n/meditsina-kak-transdistsiplinarnyy-fenomen
4. K obshchestvam znaniya [To knowledge societies]. Vsemirnyi doklad YuNESKO. 2005. 129 p. [Russian]
5. Kolesnikova IA. Transdistsiplinarnaya strategiya issledovaniya nepreryvnogo obrazovaniya [Transdisciplinary Continuing Education Research Strategy]. Nepreryvnoe obrazovanie: XXI vek. 2014; 4(8). [digital resource]. Available from: https://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=2642 [Russian]
6. Kurdyumov SP, Knyazeva EN. Budushchee i ego gorizonty: sinergeticheskaya metodologiya v prognozirovanii [The future and its horizons: a synergistic methodology in forecasting] [digital resource]. Available from: http://www.library.by/portalus/modules/philosophy /print.php?archive=0213&id=1108806804&start_from=&subaction=showfull&ucat=1 [Russian]
7. Moiseev VI. Bioetika – nauka o bioetakh [Bioethics - the science of bioethics]. Trudnyi patsient. M: Izdatel'skii dom «Akademizdat»; 2007. 2007; 5(1): 55-8. [Russian]
8. Mokii MS, Mokii VS. Transdistsiplinarnost' v vysshem obrazovanii: ekspertnye otsenki, problemy i prakticheskie resheniya [Transdisciplinarity in higher education: expert assessments, problems and practical solutions]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya. 2014; 5: 687. [Russian]
9. Gibbons M, Limoges C, Nowotny H, Schwartzman S, Scott P, Trow M. The new production of knowledge: the dynamics of science and research in contemporary societies. London: Sage; 2010. [digital resource]. DOI: 10.4135/9781446221853
10. Jantsch E. The Self-Organizing Universe. Scientific and Human Implications of the Emerging Paradigm of Evolution. New York; 1980. 340 p.
11. Mittelstrass J. Interdisziplinarität oder Transdisziplinarität? Ed by L Hieber. Utopie Wissenschaft. Ein Symposium an der Universität Hannover über die Chancen des Wissenschaftsbetriebs der Zukunft (21./22. November 1991). Munich und Vienna; 1993. p. 17-31.
12. Nicolescu B. The Relationship between Complex Thinking and Transdisciplinarity [digital resource]. Available from: http://basarab.nicolescu.perso.sfr.fr/ciret/ARTICLES/Nicolescu_fichiers/ MSH15062009.htm#_ftn1
13. Nicolescu B, Ertas A, Eds. Transdisciplinary, Education, Philosophy & Applications. The ATLAS. 2014. [digital resource]. Available from: http://www.theatlas.org/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=1:books&Itemid=93
14. Transdisciplinarity: Recreating Integrated Knowledge. McGill-Queen's Univ Press; 2002. 235 p.
15. Susan S. The case study as a research method. University of Texas at Austinl; 1997. 54 p.
Опубліковано
2018-12-20
Як цитувати
Rosha, L. G. (2018). РЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПАТОМОРФОЛОГІЯ» У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 18(4), 115-121. https://doi.org/10.31718/2077-1096.18.4.115
Розділ
ГУМАНІТАРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕДИЦИНИ, ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ШКОЛІ