РЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ ЦІЛЕЙ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПАТОМОРФОЛОГІЯ» У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
Анотація
Адекватна освіта в медичній галузі не менш важлива, ніж економічна та адміністративно-правова складова реформ. Практика викладання патоморфології та біопсійно-секційного курсу на кафедрі патоморфології доводить, що інтеграція між дисциплінами розвинена слабко через відсутність чітких наскрізних навчальних програм. Проблема міждисциплінарної інтеграції виростає із проблем вертикальної інтеграції. Злиття матеріально-технічних і кадрових ресурсів вузів та патологоанатомічної служби дозволяє ліквідувати розрив між теорією і практикою, здійснювати підготовку кадрів вищої кваліфікації через первинну спеціалізацію, інтернатуру, ординатуру та аспірантуру. Така взаємодія дозволить забезпечити викладання патоморфлогії на високому навчально-методичному рівні, створити умови для прищеплення студентам практичних навичок. При розробці наскрізної програми мають враховуватись застосування різних форми та методів навчальної роботи.
Посилання
2. Volosovets' OP, P’yatnits'kii YuS, Vіtenko ІS, ta іn. Udoskonalennya zasvoєnnya praktichnikh navichok і metodik studentami ta lіkaryami-іnternami – vazhliva skladova kadrovoї perebudovi pervinnoї lanki medichnoї dopomogi naselennyu Ukraїni [Improving the acquisition of practical skills and techniques by students and interns-doctors is an important part of staff re-engineering of the primary care unit to the Ukrainian population]. Med osvіta. 2012; 3: 3-7. [Ukrainian]
3. Kiyashchenko LP, Kudashov VI. Meditsina kak transdistsiplinarnyi fenomen [Medicine as a transdisciplinary phenomenon] [digital resource]. Available from: https://cyberleninka.ru/article/n/meditsina-kak-transdistsiplinarnyy-fenomen
4. K obshchestvam znaniya [To knowledge societies]. Vsemirnyi doklad YuNESKO. 2005. 129 p. [Russian]
5. Kolesnikova IA. Transdistsiplinarnaya strategiya issledovaniya nepreryvnogo obrazovaniya [Transdisciplinary Continuing Education Research Strategy]. Nepreryvnoe obrazovanie: XXI vek. 2014; 4(8). [digital resource]. Available from: https://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=2642 [Russian]
6. Kurdyumov SP, Knyazeva EN. Budushchee i ego gorizonty: sinergeticheskaya metodologiya v prognozirovanii [The future and its horizons: a synergistic methodology in forecasting] [digital resource]. Available from: http://www.library.by/portalus/modules/philosophy /print.php?archive=0213&id=1108806804&start_from=&subaction=showfull&ucat=1 [Russian]
7. Moiseev VI. Bioetika – nauka o bioetakh [Bioethics - the science of bioethics]. Trudnyi patsient. M: Izdatel'skii dom «Akademizdat»; 2007. 2007; 5(1): 55-8. [Russian]
8. Mokii MS, Mokii VS. Transdistsiplinarnost' v vysshem obrazovanii: ekspertnye otsenki, problemy i prakticheskie resheniya [Transdisciplinarity in higher education: expert assessments, problems and practical solutions]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya. 2014; 5: 687. [Russian]
9. Gibbons M, Limoges C, Nowotny H, Schwartzman S, Scott P, Trow M. The new production of knowledge: the dynamics of science and research in contemporary societies. London: Sage; 2010. [digital resource]. DOI: 10.4135/9781446221853
10. Jantsch E. The Self-Organizing Universe. Scientific and Human Implications of the Emerging Paradigm of Evolution. New York; 1980. 340 p.
11. Mittelstrass J. Interdisziplinarität oder Transdisziplinarität? Ed by L Hieber. Utopie Wissenschaft. Ein Symposium an der Universität Hannover über die Chancen des Wissenschaftsbetriebs der Zukunft (21./22. November 1991). Munich und Vienna; 1993. p. 17-31.
12. Nicolescu B. The Relationship between Complex Thinking and Transdisciplinarity [digital resource]. Available from: http://basarab.nicolescu.perso.sfr.fr/ciret/ARTICLES/Nicolescu_fichiers/ MSH15062009.htm#_ftn1
13. Nicolescu B, Ertas A, Eds. Transdisciplinary, Education, Philosophy & Applications. The ATLAS. 2014. [digital resource]. Available from: http://www.theatlas.org/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=1:books&Itemid=93
14. Transdisciplinarity: Recreating Integrated Knowledge. McGill-Queen's Univ Press; 2002. 235 p.
15. Susan S. The case study as a research method. University of Texas at Austinl; 1997. 54 p.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.